De vogelverschrikker is ook klaar en wat allemaal nog meer.

Zo, de feestdagen zijn weer achter de rug en ik heb een weekje vrij.
Heerlijk tijd om op mijn gemakje wat te werken aan de Beatrix Potterquilt en wat te boetseren.
Vanmorgen was de vogelverschrikker klaar, een priegelklusje want het is allemaal behoorlijk gedetailleerd en niet zo heel erg groot.
Ik heb mijn hand ernaast gefotografeerd zodat je een idee krijg hoe groot het is.


Dit is de originele tekening en zo kan je zien hoe ik bepaalde delen uit de tekening gebruik.


Een detail van de vogeltjes, erg leuk om te maken


De afgelopen weken heb ik ook nog een gieter gemaakt. De bladeren heb ik uit een lapje stof geknipt en op de broderie perse manier geapplikeerd. De stof van de gieter is een batikstof waardoor hij er mooi verweerd uit ziet.


En natuurlijk de wasmand en waslijn met de tekst eronder die ik echt bij Mrs. Tiggy Winkle vindt passen zijn ook klaar. Ik heb voor het onderbroekje echte kant gebruikt, en ook in de wasmand heb ik diverse stukjes broderie en kant gebruikt, best lastig nog om goed vast te zetten.



en nu................

nu ga ik eerst lekker mijn Humkessoep afmaken, een heerlijk streekgerecht uit Twente, ik heb het recept van een collega gekregen en ik vindt het erg lekker.
Er zitten witte bonen, snijbonen, verse worst , rundvlees en selderij in.


Dat wordt smullen vanavond!

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar en
de hartelijke groetjes van
Wilma


10 opmerkingen:

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...