Een Beatrix Potter update en een uitstapje naar een oude liefde.

Het werd de hoogste tijd om weer eens een stukje te schrijven.
Ik heb een beetje vast gezeten met de Beatrix Potterquilt, mijn inspiratie liet mij even in de steek en ik vindt het dan beter de zaak even te laten rusten dan tegen wil en dank door te gaan en te moeten constateren dat het niet wordt zoals ik wil.
Maar, het borrelt weer op, de ideetjes komen weer naar boven en ik ben weer wat verder.
Ik zat wat te veel in de bloemen en botanische dingen te denken maar toen dacht ik, waarom niet de was en wasmand van mrs. Tiggy Winkle maken.
Met mooi oud kant in de wasmand moet dat toch leuk worden en hier het resultaat.


Nu nog een waslijntje met wasgoed en we zijn weer een stukje verder.

En nu, die oude liefde..............................
In het verleden heb ik poppen gemaakt en vond dat ook erg leuk om te doen. Ik ben er echter mee gestopt toen ik ging quilten.
Tijdens een zoektocht op Pinterest kwam ik beeldige elfjes tegen van Diane Guelincks de Becker. Ik bezocht haar website Enaids World en was helemaal verkocht.
Ik ben zelf weer eens met Fimoklei aan het prutsen gegaan en

na wat gepriegel en uitzoeken


natuurlijk wel een onderbroekje aan..................


Is dit het resultaat geworden.
Ik ben blij!
Dit is zeker niet de laatste elf die ik ga maken en met Kerst krijgt ze zeker een ereplaats in huis.

Als ik helemaal leeg ben, even niet wil priegelen maar gewoon wil quilten heb ik nog een log cabin onderhanden. De stoffen heb ik gekocht op de handwerkbeurs in Nieuwegein.
Het zijn geweven Japanse stoffen, die vindt ik altijd zo prachtig subtiel van kleur.



Nou, ik heb nog wat klusjes te doen, verder met Beatrix Potter
en...............................
speculaasjes bakken, want het is bijna Sinterklaas.

Ik wens iedereen veel leesplezier en tot de volgende keer.

Wilma

16 opmerkingen:

  1. Oh wauw ook zo'n kunstwerkje.Wat een lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja Wilma wat schattig ik heb ook klei poppengemaakt . En een poppenhuis ingericht. Zo leuk .
    Jouw zelf je is prachtig gelukt.
    Als het in je vingers zit .dan heb je het zo terug.
    Leuk.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Christine ja, even er mee aan de gang en dan lukt het wel weer

      Verwijderen
  3. Oh, wat mooi, zo'n poppetje (of is het een elfje?)
    En ik hou van het patroon van log-cabin.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattige wasmand. Volgend voorjaar komt er een nieuwe film uit over Peter Rabbit. Wel meer modern maar vast ook leuk. Goed om ook 3d te werken en leuk resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt het prachtig gemaakt is niet iedereen gegeven . Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Via via kwam ik op je blog. Wat is dit leuk! Ik herken de liefde voor de potter figuurtjes. Ik heb een vitrinekast vol verzameld van pigling bland (biggetje goedhart in het Nederlands) een aandoenlijk figuurtje. Hij komt niet op je quilt?
    Jouw quilt wordt erg mooi. Vooral de borduursels geven karakter aan de figuurtjes. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden en ga je volgen!
    Hartelijke groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Betsy, ik heb nog wel gedacht aan pigling bland, maar ik wilde 9 figuurtjes uitwerken en heb deze 9 gekozen maar wie weet, in de toekomst. Leuk dat je mij gaat volgen

      Verwijderen
  7. Ontzettend leuk je elfje.
    En wat een prachtige quilt gaat de Potter quilt worden.
    Ik blijf je volgen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...