Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt.
Mijn Amish stijl quilttop is af.


Ik vindt het resultaat uitstekend gelukt en tijdens het maken kwam ik op het idee om een kleine digitale workshop te geven over Amish quilts.
Ik ben in het bezit van diverse boeken die over het onderwerp gaan en heb daar aardig wat kennis uit kunnen putten.


Ook heb ik in 2003 een workshop Amish quilts gevolgd waarna ik mijn eerste Amish stijl quilt maakte. het is een double nine patch helemaal gemaakt van restjes effen stof en oude kledingstukken.


Hij is inmiddels wat verschoten maar hij hangt nog steeds aan de zijkant van een kast en ik geniet er nog dagelijks van.

Ik zie tegenwoordig veel Amish quilts met stoffen met motiefjes maar ik vindt de quilts die alleen uit effen stoffen bestaan het mooist, het is voor mij moderne kunst met alle geometrische vormen en prachtig dramatische kleuren.

Ook de "foutjes"kan ik erg waarderen, die maken de quilts levendig, want met effen stoffen ligt al gauw saaiheid op de loer.

Hieronder een paar blokken die ik uitgelicht heb.



De "foutjes"zijn goed te zien.
Ook is het effect van de hele quilt of ik alleen zwart als tussenblokken heb gebruikt maar de driehoeken zijn heel donkergroen, een oude broek die ik niet meer droeg.

Het doorquilten gaat bij de Amish quilts meestal dwars over de patches heen, soms wat lastig doorpitten op de naden maar het is hier toch aardig gelukt.
Ook gebruiken de Amish in deze quilts meestel donker quiltgaren: zwart, donkerblauw, donkergroen of donkergrijs.

Ik heb voor mijn quilt het vlugge bow-tie patroon gebruikt die redelijk snel op de machine te maken is.

Hieronder laat ik zien hoe ik zo'n blok gemaakt heb.


Per blok 2 zwarte en 2 gekleurde vierkanten van 5,5 bij 5,5 cm. en 2 gekleurde blokken van 3,5
bij 3,5 cm.


Leg de kleine vierkanten op de grote zwarte vierkanten.


Naai ze schuin op het zwarte blok en knip het overtollige puntje weg.



Sla de gekleurde punt om


Naai het gekleurde blok vast op bovenstaande manier, doe dat bij alle twee de blokken


Als je ze openslaat ziet het er zo uit


Vervolgens de 2 blokken aan elkaar naaien


En je Bow-tie is klaar.

Je kan ze op verschillende manieren aan elkaar zetten, speel hier eens mee en kijk wat voor jou het mooist is en natuurlijk niet vergeten hier en daar een patch in een andere kleur in het blok te zettten voor het benodigde "foutje".

Mocht je nou een hele quilt wat veel van het goede vinden kan je de technieken ook heel leuk gebruiken voor een kussen of mini quilt.

Zoals ik al schreef heb ik hier voor het Bow-tie patroon gekozen maar de mogelijkheden zijn eindeloos.

Nine patch, double nine patch, Jacobs ladder, Shoo Flie, Chinese coins en ga zo maar door.

Kijk eens op Pinterest, daar kan je zeker inspiratie op doen en of je nou alleen dit stukje lees of het gaat gebruiken voor je eigen Amish expiriment, ik hoop dat ik je hiermee in ieder geval een plezier gedaan heb.

Hartelijke groet en tot de volgende keer.

Wilma

1 opmerking:

  1. Hallo allemaal, ik ben opgelicht door zoveel bedrijven die beweerden echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik ben meer dan 3500 euro kwijtgeraakt aan nep-geldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter waarmee ik contact opnam en ik met succes een lening van hen kreeg in slechts 48 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447868753778

    BeantwoordenVerwijderen

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...