Geraniums en rozenbottels

Zoals jullie weten ben ik druk bezig de lege vlakken in de Beatrix Potterquilt op te vullen.
Ik heb de afgelopen tijd wat afbeeldingen verzameld die ik hiervoor gebruik.


Als eerste heb ik in een hoek omvallende geraniumpotten gemaakt.
Op de tekening van Beatrix springt er ook een konijn weg maar dat vond ik te druk worden.

Het was nog een heel gepriegel om de bloemblaadjes en bladeren goed te krijgen. Ik had op de tentoonstelling in Alkmaar mooie lapjes gevonden voor de bloempotten. Er zit wat structuur in en vind ze daardoor mooi de aardewerken bloempotten weergeven.

Vervolgens heb ik een botanische afbeelding gezocht van rozenbottels.
In eerste instantie had ik de rozenbottels oranje gemaakt maar ik vond het niet mooi en......
uithalen dan maar. Uithuilen en opnieuw beginnen!
Ik had nog een prachtig dieprood lapje dat ook nog mooi soepel was en vond dit veel geschikter.

Dat vind ik ook het leuke van het maken van deze quilt, niets staat vast, hij ontstaat tijdens het maken.
Dit zijn ze geworden

De glimmertjes op de rozenbottels had ik eerst met beige gemaakt, maar dat werd te licht, deze roze kleur vind ik beter,.

Nu ga ik digitalis of in de volksmond vingerhoedskruid maken. In de omgeving van Hill Top farm in het Lake District wemelt het in de zomer van deze prachtige plant. Het is een van mijn lievelingsbloemen. Ik vindt trouwens de Engelse naam voor deze plant Foxglove (vossenhandschoenen) een veel mooiere naam.
Het volgende stukje dat ik ga schrijven hoop ik het resultaat te kunnen tonen.
Maar nu eerst 4 dagen naar Rome. Heerlijk met mijn man genieten van een paar mooie dagen.
Veel bezichtigen , terrasjes pakken en lekker Italiaans eten, wat wil een mens nog meer.

Ik wens iedereen weer veel leesplezier en
de hartelijke groetjes van
Wilma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...