Tot op de draad versleten

Ik ben bezig met 2 eenpersoonsquilts voor op ons bed.
2 omdat wij beiden erg verschillen in "het koud of warm hebben".
De quilt van mijn echtgenoot is tot op de draad versleten en moet echt nodig worden vernieuwd.


Neeeeee!!!!! Dit kan echt niet meer!


Te ernstig voor woorden!

Dus ben ik voor Pasen in het kader van "blijf thuis"een huisjesquilt voor hem gaan maken.
Helemaal met de hand van allerlei scraps en ik moet zeggen, het werkte best wel vlotjes.

Gisterenavond zat de top in elkaar.


Het is een gezellig kleurrijk geheel geworden nu alleen nog doorquilten. Natuurlijk ook met de hand, dat doe ik altijd omdat ik dat toch het mooist vindt.

Voor mijzelf ben ik de top op de machine aan het maken. Een grote liefde van mij zijn de Amish quilts, door het gebruik van de effen stoffen vindt ik het effect altijd zo dramatisch mooi.

Ik heb mijn boek met voorbeelden gepakt en de keuze is op onderstaand ontwerp gevallen.


Het zijn de Bow Ties, strikjes dus.

De eerste strikjes zijn al gemaakt en ik vindt ze erg leuk worden.



Als ik ze neerleg volgens het ontwerp komt het er ongeveer zo uit te zien


Er moeten natuurlijk nog meer kleuren bij maar zo krijg je wel een ideetje.
Ik ben dus voorlopig wel zoet en met tussendoor een kopje koffie in de tuin kom ik deze tijd wel door.

Ik wens iedereen het beste en tot de volgende keer.

Groetjes van Wilma.



4 opmerkingen:

  1. Leuke nieuw ee quilts. Ga je de oude nog repareren ? Toch zonde om weg te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Annelies, de oude gaat de hondenmand in, dan doet hij toch nog dienst. groetjes van Wilma

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk, een quilt die gewoon helemaal versleten is. Ik zou m wegdoen, maar ik ben benieuwd wat jij ermee gaat doen. De quilt voor je man is prachtig, wat doe je dat snel zeg. En de quilt voor jezelf is ook zo mooi. Wat leuk trouwens dat jullie twee heel verschillende quilts op bed hebben liggen, voor mij moet het echt bij elkaar passen, maar ik vind dit toch ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Mieke, de oude gaat de hondenmand in, dan doet hij toch nog dienst. En ja, 2 verschillende omdat ik echt geen zin heb om 2 dezelfde quilts te maken., dank voor je leuke reactie.

    BeantwoordenVerwijderen

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...