Hallo....Hallo...ik wordt geloof ik geroepen!


Het poppenhuis van Beatrix Potter's stoute muisjes roept, je bent zo druk met van alles, wanneer ga je weer eens met ons verder? Je hebt nog aardig wat werk aan ons hoor en voor je het weet is het september en kan je hopelijk weer les gaan geven.


Ja ik weet het, ondanks alle maatregelen waardoor iedereen beperkt is in zijn doen en laten ben ik druk met van alles.

Het eerste voorjaars setje is klaar, ik vindt het best leuk staan, let maar niet op de schoenen hoor, ik moet nog nieuwe kopen voor het voorjaar!


Ik ben lekker doorgegaan met breien en ben dus nog een tweede truitje aan het maken in het wit, vintage patroon begin jaren 50. Hier komt een zwart/wit rokje bij.


Hij schiet al aardig op en ik hoop hiermee na het weekend klaar te zijn.

Verder ben ik nog druk bezig met het maken van de paashaasjes en mandjes van origami voor het verpleeghuis van mams.

De haasjes en mandjes kunnen gevuld worden met paaseitjes, vorig jaar had ik alleen de haasjes en dat was al een groot succes. Ik moet flink doorgaan want ik lever ze, inclusief 2 kilo paaseitjes dinsdag aanstaande af bij de receptie van het verpleeghuis. Het is wel erg leuk en dankbaar werk.



Mocht je zelf zoiets willen maken, er zijn op Youtube en Pinterest filmpjes met duidelijke uitleg te vinden. Ik raad wel aan echt origamipapier te gebruiken, gewoon papier scheurt sneller.
Zelf heb ik mooi papier gekocht via de Origami webshop en had het papier in een dag in huis.
Voor het haasje heb je papier van 15 bij 15 cm nodig, voor het mandje, dat ook uit 1 stuk gemaakt is, heb je een groter vel nodig, minimaal 20 bij 20 cm.

Verder heb ik veel gewandeld met de hond. Dat is goed voor de conditie en de slanke lijn.


Momenteel is het buiten echt genieten.
Langs het pad waar ik altijd loop zit een zwaan te broeden, zo mooi!


Je kan haar net zien zitten tussen het riet.
En het fluitekruid komt ook al op, net fijn kant die bloemen.


We hebben gisterenmiddag nog wat planten voor de tuin gekocht. Stokrozen, vingerhoedskruid, akelei en een roze dahlia.
Er wordt mooi weer verwacht dus hopelijk dit weekend lekker genieten in de tuin.

Ik wens iedereen gezondheid toe en sterkte, probeer ondanks alles toch een beetje te genieten van de mooie dingen in het leven die er wel zijn en wel kunnen.

Hartelijke groetjes van
Wilma




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...