Lentekriebels

Wat een prachtig weer is het deze week, het zonnetje schijnt, de temperatuur is heerlijk en de bloemen schieten de grond uit. Ook beginnen de bomen al wat blad te krijgen, sommigen al veel en anderen pas een groene waas. O, wat hou ik van dit jaargetijde!



Over 2 weken is het al weer Pasen en ik ga proberen dit weekend het huis alvast wat op te fleuren.
Dit betekent ook dat de blauwe sterrenquilt nog even moet wachten en ik komende week mijn leuke lentequilt ga afmaken.
Ik kreeg het pakket voor mijn verjaardag in november, hij stond al zolang op mijn verlanglijstje.
Het is Bertie's spring quilt van Bonnie Sullivan. Ik ben een groot fan van haar werk en heb al diverse van haar projecten gemaakt.


Ze zijn gemaakt van flannel of wol en de techniek is "raw edge applique" dat betekend dat er geen naadjes naar binnen worden gevouwen maar dat de figuurtjes zo worden uitgeknipt ( ik verstevig ze dan met plakvlies) en zet ze vast met een overhandse steek.

Ik vindt deze lente/Paasfiguurtjes zo fleurig en leuk, als je het lentegevoel nog niet hebt, krijg je het zo vanzelf wel.


Deze vertederende vogeltjes vindt ik super schattig en het is zo leuk om te maken dat het heel snel opschiet.

Ik ben nu aan het laatste blokje bezig


En als die klaar is kan ik hem in elkaar gaan zetten, ik hoop eind volgende week al een heel eind te zijn.

Ik wens iedereen een heerlijk weekend toe, mooi weer  en geniet er allemaal van

de hartelijke groeten van

Wilma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...