Eindelijk weer eens een verhaaltje


 Hallo allemaal,



 Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij, natuurlijk weer veel te lang geleden maar ik ben helaas niet zo'n schrijver.

Ik had gehoopt inmiddels weer wat workshops bij mij thuis te kunnen aanbieden maar gezien de huidige situatie waarin wij helaas niet bij elkaar mogen komen zit dat er nu even niet in.
Ik hoop later in het jaar weer wat te kunnen plannen.

Het zijn zware tijden voor ons allemaal en iedereen heeft zo zijn eigen verhaal.
Zelf heb ik het meeste verdriet over het feit dat we onze moeder en schoonmoeder nu niet kunnen bezoeken.
Het zijn beiden oude, zwakke mensjes die helaas ook aan het dementeren zijn.
Daardoor is het ook erg moeilijk hen uit te leggen wat er aan de hand is.
Gelukkig kan ik vanaf gisteren met mijn moeder skypen en dat verzacht het verdriet een beetje.
Vorige week donderdag kon ik voor het laatst bij haar op bezoek. Ik mocht echter niet in de gemeenschappelijke ruimten en het restaurant komen dus wat doet een creatieveling dan?
Thermoskan heet water, gezellige kopjes, theezakjes en natuurlijk iets te snoepen meenemen. Zo hebben we een gezellige middag gehad en voor nu een dierbare herinnering.


 Inmiddels ben ik met de tweede Beatrix Potter quilt bezig. het idee zat al een poosje in mijn hoofd. The tale of two bad mice vond ik een leuk idee. Het poppenhuis in het midden met daaromheen 4 afbeeldingen uit het boekje waar op de ondeugende muisjes er een behoorlijke puinhoop van maken.

2 zijn er klaar en ik ben nu  het poppenhuis aan het maken. Ik had al een afbeelding van het poppenhuis klaar maar die vindt ik achteraf te klein en ik ben hem nu groter aan het maken.



 Het is een vrij intensieve klus dus tussendoor doe ik ook wat andere dingetjes.

Ik ben inmiddels 17 kilo afgevallen wat betekent dat ik veel nieuwe zomerkleding moet hebben.


























Breien vindt ik leuk en ik hou erg van vintage patronen uit de jaren 40 en 50.
Zoeken op Pinterest leverde een paar leuke patroontjes op en het eerste truitje is af.
Het was best lastig omdat het een Engels patroon is maar door de termen in te voeren in You Tube kom je heel veel filmpjes tegen met goede uitleg.




Ik ben 2 weken geleden ook nog naar de Utrechtse lapjesmarkt geweest vroeg in de morgen was het gelukkig nog heel stil want ik probeer ook zoveel mogelijk drukte te mijden.
Daar heb ik nog 2 mooie lapjes gekocht om rokjes van te maken.
Kleding maken is heel lang geleden voor mij dus ik maak simpele rimpelrokjes.
Ik ga mij daar in het weekend aan wagen.
Ik hoop jullie volgende week wat resultaten te kunnen laten zien.

Voor nu, iedereen heel veel sterkte en blijf gezond!


Hartelijke groetjes van
Wilma




4 opmerkingen:

  1. Het is ook een erg zware tijd, vooral als je moeders hebt om voor te zorgen. Ik heb mijn schoonmoeder nog, daar ga ik nog even niet naar toe, maar bellen regelmatig. Wat knap dat je zoveel bent afgevallen. Mooie hartjes! Blijf gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve reactie Ineke, ik ga proberen de komende tijd wat meer op mijn blog te delen. Jij ook gezond blijven hoor.

      Verwijderen
  2. Niet naar je ( schoon) moeder kunnen is echt triest. Fijn dat je toch doorgaat met leuke dingen maken. Het truitje is een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor het compliment, ik ben inmiddels nog een truitje aan het breien, ik had nog witte wol op voorraad, ik hoop hem binnenkort op het blog te laten zien. Blijf gezond!

    BeantwoordenVerwijderen

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...