Een verhaaltje vanuit Normandië

Het is maandag en we zijn op vakantie in Normandië. Leuk om vanuit hier een blogje te schrijven.
We hebben het hier erg leuk, een fantastisch vakwerkhuisje bij een prachtig Normandisch huis met een betoverende tuin.



Je begrijpt, ik wil hier nooit meer weg!
We hebben de afgelopen dagen prachtige dingen gezien. Mooie plaatsjes zowel in het binnenland als aan de kust, veel natuurschoon de kustlijn is indrukwekkend.

Gisteren hebben we een combinatie van 2 dingen gedaan.
Het tapijt van Bayeux en de D-day stranden.

Beiden indrukwekkend. Het tapijt van Bayeux is werkelijk een meesterwerk. Gemaakt rond 1100 na Christus en zo prachtig bewaard gebleven.


Het tapijt mocht niet gefotografeerd worden, logisch het is zo oud en moet natuurlijk worden beschermd. Daarom maar een boekje gekocht waarmee ik nogmaals van dit kunstwerk kan genieten.
Ik verbaasde mij over de borduursteken, direct natuurlijk opgezocht het is de Bayeux steek, een platsteek die wordt vastgezet met een tweede en derde steek, erg interessant, ik ga het thuis zeker eens uitproberen.

Vervolgens zijn we naar de D-day stranden gegaan. We begonnen bij Omaha beach waar zoveel Amerikaanse soldaten gesneuveld zijn voor onze vrijheid, erg ontroerend en indrukwekkend




Vervolgens ook naar Gold beach en Juno beach.


Allemaal erg de moeite waard.

Tussen de bedrijven door ben ik ook nog wat figuurtjes aan het maken voor het interactieve wandkleed voor het verpleeghuis van mams.
Ik ben nu met de figuurtjes voor de zomer bezig.


Je ziet het, we vermaken ons hier uitstekend.
Tot de volgende keer en de hartelijke groetjes uit Normandië

Wilma




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...