Quilt as you go en een aantal erg leuke cursusdagen

Eindelijk weer een blogje van mij.
De maand januari was uitzonderlijk druk zowel privé als het quilten.
De workshops beginnen te lopen en ik ben natuurlijk ook druk met mijn nieuwe ontwerp.
De Pride and Prejudice quilt.
Ik wilde eens iets nieuws uitproberen en de quilt as you go techniek toepassen.
De eerste 2 blokken zijn aan elkaar gezet.



Ik vindt het erg prettig werken, het blok is al doorgequilt, dan is klaar ook echt klaar.

Met 1 figuurtje zat ik nog in mijn maag, vergeleken met de andere kopjes vond ik haar minder mooi.
Dus..............................uithalen, een nieuw kopje tekenen en appliqueren.

Het oude kopje


het nieuwe kopje, een hele verbetering.


De afgelopen weken weer een aantal leuke masterclasses gegeven. Erg enthousiaste cursisten die heel mooie resultaten hebben geboekt.
Hier een paar voorbeelden die echt de lading niet dekken maar iedereen heeft iets prachtigs gemaakt en daarvoor petje af! want de figuurtjes zijn echt niet makkelijk te maken!




Dames die al verder gegaan zijn met volgende blokken, ik stond versteld! zo mooi!


Deze wordt op een spijkerblouse gezet, ook een erg leuk idee!





Zelfs een leuke opbergmap voor de patronen, wat een creativiteit!

















Wat een prachtige resultaten. Iedereen heeft het leuk gehad en veel van de lessen opgestoken.
En dit weekend naar Bossche quilts en meer zowel zaterdag als zondag gaan we met de masterclass aan de gang.
De eerste groep in Den Bosch was 2 weken geleden heerlijk aan de slag en ik hoop zaterdag weer wat foto's van de werkstukken te kunnen maken.


Mocht je nou ook zin hebben in zo'n masterclass, vraag de quiltshop in jouw buurt contact met mij op te nemen en misschien kunnen we dan bij jou in de buurt ook zo'n gezellige leerzame masterclass organiseren.

Dat was het weer even, volgende keer hoop ik wat meer te vertellen over de familietentoonstelling die in maart gaat plaatsvinden.

De hartelijke groeten van
Wilma


3 opmerkingen:

  1. Wat zijn het plaatjes, de hoofden van Pride & Prejudice. Ook het resultaat van de leerlingen van jou, wat geweldig!
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Ineke en ja, de cursisten hebben erg mooie resultaten bereikt, ik ben trots op ze

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mctm@home.nl 't veel plezier kijk ik terug op vandaag. Ik heb vergeten iet te vragen. Op het begeleidend schrijven staat bij benodigdheden achtergrond stof van 40x30. In de tussen alinea staat echter achtergrondstof 40x50. Welke maat is correct? Groetjes en tot ziens.






    BeantwoordenVerwijderen

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...