Een vakantie werkstukje.

Eind deze week gaan we op vakantie naar Engeland. We gaan voor de derde keer heerlijk varen met een narrowboat. Erwin vaart en ik doe de sluizen open en dicht. Zo leuk en heerlijk relaxed.
Natuurlijk heb ik wel een quiltwerkstukje nodig voor de uren dat we niet varen en ik heb een leuk patroon gevonden.
Toen ik de Beatrix Potterquilt aan het promoten was bij Vlijtig Liesje lag daar een leuk voorbeeld van een blok dat mij intrigeerde. Schering en inslag. Op de tentoonstelling van het Quiltersgilde is hier ook een workshop over geweest.


Helaas had ik geen tijd om naar Deventer toe te gaan. Na een paar uurtjes puzzelen en tekenen wist ik hoe het in elkaar zat. Best nog wel lastig hoor!

Om te zien of het wel wat voor mij is ben ik een proefstukje gaan maken.


Leuk om te doen alleen bevallen de kleuren mij niet. Te druk, het heeft niet de uitstraling die ik graag wil. Ik hou van een beetje landelijk romantisch.

Ik besloot het weer uit te halen en het kleurenpalet te beperken tot rood, roze, bruin en beige.


Nu ben ik tevreden. Ik ben een flinke berg lapjes aan het uittekenen en knippen want alles wordt natuurlijk met de hand aan elkaar gezet.

Een rand om het middenstuk heen met kleine hartjes lijkt mij er mooi bij passen maar dat zie ik later nog wel.

Mocht je aan dit patroon beginnen, je bent gewaarschuwd het is erg verslavend.

Ik hoef mij in ieder geval de komende 2 weken niet te vervelen.

Ik hoop dat het technisch mogelijk is jullie de komende 2 weken op de hoogte te houden van onze vakantie. Mocht dat niet lukken zal ik volgende keer zeker wat foto's plaatsen van onze belevenissen.

Voor nu weer de hartelijke groetjes van
Wilma

8 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig uit met die kleuren. Hele fijne vakantie in Good Old England.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Nathalie, gaat zeker lukken ik verheug me vooral op Stratford upon Avon, ik ga zeker het geboortehuis van Shakespeare bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk leuk, deze workshop heb ik gevolgd op zaterdag in Deventer, inderdaad erg verslavend! Leuk dat je deze ook tijdens je vakantie gaat maken, ik ga veel voorbereiden, dan kan ik ook lekker tijdens mijn vakantie ermee aan de gang!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat leuk Ineke, ik vindt het echt zo'n vakantie werkje om mee te nemen. Donderdagavond heb ik ook nog mijn maandelijkse nee dan hoop ik ook nog wat te kunnen tekenen en knippen. Jij ook veel succes 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk quiltwerkje heb je zeg.
    Inderdaad mooi met dat vele rood.
    Succes ermee..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Piep leuk project meid, geniet van je vakantie knuf

    BeantwoordenVerwijderen

Een digitale kleine workshop Amish quilts

Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen nog gezond is en deze tijd goed doorbrengt. Mijn Amish stijl quilttop is af. Ik vindt het resulta...